Alfa i Omega to stosunkowo młoda agencja badawcza, specjalizująca się przede wszystkim w świadczenie usług bazodanowych dla przemysłu medycznego. W naszej ofercie m.in.:
Rynek leków bez recepty, w tym preparatów na kaszel, jest bardzo konkurencyjny, a głównym czynnikiem zachęcającym do zakupu jest odpowiednio przygotowana kampania reklamowa. Jednak czy taka reklama rzeczywiście będzie skuteczna? Można to sprawdzić za pośrednictwem badania marketingowego leku na kaszel, zlecanego zewnętrznej firmie badawczej.
Rynek farmaceutyczny w Polsce jest wart około 36 mln zł, a połowę tej kwoty stanowią leki bez recepty. Okazuje się dodatkowo, że w 2019 roku najszybciej rosnącą kategorią produktową były właśnie preparaty na kaszel, co może skutkować jeszcze większą konkurencją w tym segmencie w najbliższych latach. Niezbędne będzie w związku z tym przygotowywanie jeszcze efektywniejszych kampanii reklamowych, które trafią bezpośrednio do grupy docelowej. Skuteczność takich kampanii można jednak sprawdzać dzięki badaniom marketingowym leków na kaszel.
Każdego dnia jesteśmy bombardowani dziesiątkami reklam, które chcą zwrócić naszą uwagę oraz zachęcić do zakupu produktu. Część z nich przechodzi jednak zupełnie bez echa i wcale nie skutkuje znacznym zwiększeniem sprzedaży. W wielu przypadkach nie są one również testowane wcześniej na grupie docelowej, co jest głównym błędem zespołów marketingowych.
W jakim więc celu poddać badaniom marketingowym lek na kaszel?
Badania marketingowe mogą być przeprowadzane na wiele różnych sposobów w zależności choćby od tego, jak dużą grupę osób chce się sprawdzić oraz jak kompleksowe pytania chce się zadać.
Do testowania konceptów reklamowych bardzo często używa się badań CAWI, które dają możliwość dotarcia bezpośrednio do grupy docelowej. Ich przeprowadzaniem zajmuje się m.in. Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®, które posiada własną platformę przygotowaną do realizacji ankiet. Liczba zapisanych na niej ankietowanych to ponad 150 tys. osób i są oni rozdzieleni według szeregu kryteriów, od wieku, przez zarobki, aż po zainteresowania.
Dzięki temu badanie marketingowe leku na kaszel może dotrzeć do dokładnie sprofilowanej grupy osób, zaś odpowiedzi na nie są otrzymywane w ciągu zaledwie kilkunastu godzin.
Oczywiście istnieją tez inne metody, takie jak Indywidualne wywiady pogłębione, które można przeprowadzać na mniejszej grupie i uzyskiwać bardziej skonkretyzowane odpowiedzi.
Jeśli są Państwo zainteresowani przeprowadzeniem badania marketingowego leku na kaszel lub innego medykamentu wydawanego bez recepty, zapraszamy do kontaktu z Centrum Badawczo-Rozwojowym Biostat®.
Działalność badawcza