Alfa i Omega

Alfa i Omega to stosunkowo młoda agencja badawcza, specjalizująca się przede wszystkim w świadczenie usług bazodanowych dla przemysłu medycznego. W naszej ofercie m.in.:

  • Badania ankietowe
  • Badania telefoniczne
  • Badania statystyczne
  • Badania fokusowe
  • Obliczenia statystyczne
  • Opracowania statystyczne
  • Badania rynku
  • Badania opinii
alfa-omega

SMS do pacjenta? Tylko z jakiego powodu?

Pomysł wysyłania SMS-ów do pacjenta wydaje się być na pierwszy rzut oka śmieszny i niepotrzebny. Zachodzi nawet podejrzenie, że może to być forma, którą pacjent potraktuje jako spoufalanie. Okazuje się jednak, że SMS-y można doskonale wykorzystać na poziomie służby zdrowia, zachowując odpowiedni poziom relacji lekarz-pacjent. Jak to się stało, że prywatna i szybka forma komunikacji, która zawsze jest pod ręką, dzięki telefonom komórkowym i smartfonom zaczęła służyć placówkom medycznym? Wszystko dzięki, a raczej przez, pośpiech, zapominanie i nadmiar obowiązków.

Jak wcześniej wspomniano SMS był bardzo prywatną formą wysyłania wiadomości. Telefon jest zawsze w kieszeni, w torebce. Trudno dziś znaleźć osobę, która w wolnej chwili nie klika lub nie scroll’uje na ekranie swojego smartfona. Tym sposobem każda wiadomość dociera dość szybko do odbiorcy. SMS jest więc dobrą formą aby przekazywać wiadomości nie tylko prywatne ale także te, które dotyczą ważnych spotkań – np. umówionych wizyt lekarskich. Nowoczesne programy do Elektronicznej Dokumentacji Medycznej posiadają taką funkcję.

Niestety odsetek osób, które zapominają o swojej wizycie u fizjoterapeuty czy w innym gabinecie lekarskim nie jest mała. Dawne metody karteczek z datą wizyty już nie zdają egzaminu, te zostają szybko zagubione już gdzieś w drodze z rejestracji. Dobrym sposobem jest powiadomienie SMS kilka dni przed wizytą, które na pewno zostanie odebrane przez pacjenta. Taką metodę można wprowadzić dzięki oprogramowaniu obsługującemu Elektroniczną Dokumentację Medyczną.

Już 58,7% spośród ankietowanych otrzymujących powiadomienie o wizycie w badaniu „II badanie Polak u lekarza”, dostało SMS z przypomnieniem o zbliżającym się terminie spotkania ze specjalistą. To niezwykle wygodne rozwiązanie usprawnia sytuację w przypadku, gdy pacjent nie może przyjść do gabinetu. Najlepsze rozwiązania do EDM pozwalają zarówno placówkom na wysyłanie wiadomości jak i odpowiedzi ze strony pacjentów. Taka metoda pozwala uniknąć problemów związanych z „pustymi wizytami” i lepiej zorganizować czas pracy placówki w momencie, kiedy specjalista wie wcześniej, że któryś z pacjentów musi odwołać spotkanie ze specjalistą.

Wygoda, lepsza organizacja pracy placówki, zadowolenie pacjentów z systemu przypominania o zbliżającej się wizycie lekarskiej lub fizjoterapeutycznej, to zalety powiadomień SMS, które można wprowadzić do harmonogramu pracy placówki. Wypróbuj zatem Medfile EDM.